A fotó forrása: Volánbusz Zrt. YouTube |
A Mobiljegy app egy kifejezetten hasznos eszköz a napi tömegközlekedésünk megkönnyítésére. Segítségével Budapest, több vidéki nagyváros helyi közlekedésének, és helyközi autóbuszjáratok menetjegyeit is könnyedén megvásárolhatjuk. Személyes tapasztalatok, pozitívumok, negatívumok, és olyan dolgok is terítékre kerülnek a mai posztban, amelyekre érdemes odafigyelni, ha az okostelefonunkon vásárolnánk meg a buszjegyünket.
Fontos megemlítenem, hogy az alábbi sorok a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. "Közlekedési Mobiljegy" nevű alkalmazásáról íródtak. Tisztában vagyok vele, hogy több más szolgáltatónak, például a Yettelnek vagy a Telekomnak is van hasonló mobilvásásárlásra használható appllikációja, de mivel én a Mobiljegyet használom, erről írtam.
A posztot saját tapasztalataim alapján, őszintén írtam, egy fillért sem kaptam a cégtől, hogy "reklámozzam" az alkalmazásukat.
Kellemes olvasást!
Mobilon… de miért is vennénk jegyet telefonon?
Mert egyszerű. Egyszer, legelőször kell létrehozni egy felhasználói fiókot, és az adataink (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím) megadása után már vásárolhatunk is. (ezt célszerű nem a busz indulása előtt 10 perccel elkezdeni 😅) Vásárolhatunk minden alkalommal bankkártyával, mely adatait csak először kell megadni, van lehetőség ennek adatait elmenteni. De a fiókunk rendelkezik egy belső egyenleggel is, melyet tetszőleges összeggel feltölthetünk egyszeri bankkártya-tranzakcióval, és később vásárolhatunk belőle.
Mert biztonságos. A fizetés mindig az OTP Bank SimplePay rendszerén keresztül történik. Elmentett bankkártyánkról nem vonnak le az engedélyünk nélkül pénzösszeget, és jegyünk, bérletünk sem tűnik el rejtélyesen.
Mert kényelmes. Nem kell az autóbusz-állomásra elmennünk bérletet venni, és a felszállásnál sem kell az aprópénzzel szórakozni, ha jegyet vennénk. Sőt, az alkalmazás a korábban vásárolt jegytípusokat megjegyzi, és a "Vásárlás" oldal tetején később gyorsan ki tudjuk őket választani.
Mert gyors. Egy jegyvásárlás egyenlegről vagy mentett bankkártyáról kb. 30 másodpercet vesz igénybe. Ha az adott jegytípust már korábban is vásároltuk, akkor még kevesebb, hiszen az előbb volt szó róla, az alkalmazás elmenti nekünk és felkínálja.
Ne higgyük, hogy csak pozitívumok vannak
Mindig aktív internetkapcsolat szükséges hozzá. A kód beolvasásához aktív kapcsolatot kér az alkalmazás. Tehát ha nincs mobilinternet-előfizetésünk, akkor sajnos a mobiljegy nem opció.
Minden aklalommal be kell olvasnunk a busz első ajtajára kihelyezett kódot, akkor is, ha bérletünk van. Remélem, ezen javítanak a közeljövőben.
Régebbi, lassabb, kevésbé jó minőségű kamerával rendelkező mobilokon a kódbeolvasás nem mindig működik gyorsan. Ha ilyen telefonnal rendelkezel, gondold át kétszer, vagy próbáld ki egy alkalommal egy jeggyel, mielőtt nagyobb összegű bérletet vásárolnál.
Ez mind szép és jó, de akkor hogyan kell jegyet venni?
1️⃣ Töltsük le a Közlekedési Mobiljegy alkalmazást az App Store-ból vagy a Play Áruházból. Regisztráljunk az adataink megadásával. (ezt csak egyszer kell megcsinálni)
2️⃣ Nézzünk utána a [menetrendek.hu](http://menetrendek.hu/) oldalon, hogy hány km-es jegyet kell vennünk a kívánt utazási viszonylatban. 5-ösével kell felfelé kerekíteni, tehát pl. ha 27,1 km a viszonylat, akkor 30 kilométeres jegyre van szükségünk.
3️⃣ Válasszuk ki alul a vásárlás menüpontot, majd fent a “Város/Szolgáltató” szövegre kattintva a "Volánbusz helyközi/interurban" lehetőséget.
4️⃣ Válasszunk jegytípust/bérlettípust attól függően, hogy milyen kedvezményre vagyunk jogosultak. Pl. kiválasztható az 50%-os kedvezményű menetjegy akkor, ha diákigazolvánnyal rendelkezünk. Ezt követően kattintsunk a nekünk megfelelő kilométerre érvényes jegyre/bérletre.
5️⃣ Amennyiben szükséges, adjuk meg a kedvezményre jogosító okmányunk adatát (adatait). Ezt a rendszer megjegyzi, a következő vásárláskor nem kell megadni.
6️⃣ Válasszuk ki, hogy belső egyenlegről vagy bankkártyáról szeretnénk-e fizetni. Egyenleget feltölteni a főoldalra kilépéssel, a beállításokon belül az "Egyenlegfeltöltés" gombra kattintva tudunk.
7️⃣ Ellenőrizzük a bevitt adatok helyességét, kattintsunk a "Tovább" majd a "Fizetés" gombra. Fizetési módtól függően megjelenik a bankkártyás fizetési felület, vagy a "Sikeres vásárlás" üzenet, ha egyenlegről vásároltunk.
🥳 Szép munka! Sikeresen megvásároltad a jegyedet! A főoldalon meg is nézheted.
Buszra felszállásnál a főoldalon a "Kódbeolvasás felszállához" lehetőség kiválasztásával és az ajtóra/ajtó mellé kihelyezett kód beolvasásával érvényesítsd jegyedet vagy bérletedet, és a megjelenő kis videót és kiírást mutasd meg a sofőrnek egy köszönés kíséretében.
Ha ellenőrzéskor fel kell mutatnod a bérleted, vedd elő a mobilodat, nyisd meg az applikációt és kattints a “Jegykód bemutatása ellenőrzéshez” lehetőségre. Ekkor a telefonod kijelzi a jegyedhez tartozó egyedi kódot, melyet az ellenőr a szolgálati táblagépével beolvas.
Ami nagyon fontos
❗Mindig nézzünk utána a menetrendek.hu-n hogy biztosan a megfelelő kilométersávra vegyünk jegyet. Ezek a sávok 5 kilométerenként vannak, és mindig felfelé kell kerekíteni. (Tehát ha például a 25,1 kilométerhez sajnos már a 30 kilométeres jegyet kell megvennünk.) Mór és Székesfehérvár távolsága 26,9 km körül van, ezért 30 kilométeres jegyet/bérletet kell vennünk a két város között.
❗Legyen bekapcsolva a mobilinternet-kapcsolat felszállásnál, mert ez sajnos szükséges a folyamathoz.
❗ Vigyük magunkkal a kedvezményes jegyre/bérletre jogosító okmányunkat (ha van).
Kényelem a tetőfokon (személyes tapasztalatok)
Az elmúlt két évem intenzív mobiljegy-használata alapján bárkinek nagyon jó szívvel tudom ajánlani a szolgáltatást. Amint (őszintén) leírtam, rengeteg pozitívummal rendelkezik, és nem, egy fillért sem kaptam a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-től, hogy reklámozzam az alkalmazásukat. Egyszerűen szeretném többek számára megkönnyíteni ennyivel a tömegközlekedést.
Ha egy nagyon jó és egy nagyon rossz dolgot kéne kiemelnem, amit tapasztaltam, a nagyon jó az, hogy villámgyorsan lehet jegyet venni, a nagyon rossz pedig, hogy a havi bérlet esetében is minden alkalommal be kell olvasni a kihelyezett kódot. (remélem, ezen fejlesztenek majd).
Ellenőrzéskor sem volt vele semmi gond, minden esetben fel tudtam mutatni a kódot. Vásárláskor is minden rendben ment, a Play Áruházban található sok negatív véleménnyel ellentétben, nálam minden gördülékenyen ment, nem vont le extra pénzt a bankkártyámról, és nem záródott be magától az applikáció.
Remélem, tudtam nektek segíteni, és hasznosnak találtátok a bejegyzést. Ha bármilyen kérdésed felmerült az applikációval kapcsolatban, keress bátran privát üzenetben a "Közlekedési kérdésem van" menüpontot választva. https://m.me/morikozlekedes
Rovat
Blog