Folytatódik sorozatunk, amelyben régi újságcikkekből szemezgetünk. Most a vasúti közlekedés következik.
Mór előrelépett. Új város, régi állomás, hagyományos tenniakarás.
Idén negyven éve, hogy várossá nyilvánították Mórt. A városi cím elnyerésének alkalmából 1984-ben a Magyar Vasutas lapjain jelent meg egy újságcikk a móri vasútállomásról és az ott dolgozok mindennapjairól. A település várossá nyilvánítása alkalmából megnövekedett feladatok, közösségi munka, valamint sokkal nagyobb teherforgalom lesz várható a kis Fejér megyei állomáson. A cikkben Zentai István állomásfőnök kiemelte az egymást segítő, összeszokott kollektívát, ami akkoriban még 23 főt számlált.
Óriási robbanás a móri vasútállomáson, 1925
Az iparban használatos szénkéneg-, azaz szén-diszulfid-robbanás történt 1925-ben. Száz hordónyi vegyi anyag robbant be, amit feltehetően egy gőzmozdonyból kipattanó szikra okozott. Szerencsére a baleset következtében személyi sérülés nem történt, ám az anyagi kár jelentős volt.
A hős váltókezelő, azaz fuldokló kisfiút mentett meg egy váltókezelő
Szolgálatteljesítés közben mentett életet Strobl József móri váltókezelő, aki az állomás mögötti tóból – a mostani Ezerjó horgásztóból – mentett ki egy fuldokló gyermeket. A cikk szerint a váltókezelő sikeresen újraélesztette a bajbajutottat, ezzel megmentette az életét. Ezek után pedig tudta folytatni a vonatközlekedést szabályozó munkáját is.
Ha további érdekes cikkeket találunk, folytatni fogjuk sorozatunkat.